Waarom steeds meer professionals kiezen voor Succesvol Scheiden

Waarom steeds meer professionals kiezen voor Succesvol Scheiden

Als professional raakte ik vroeger enorm gefrustreerd als ik merkte dat ik mijn klanten niet goed (genoeg) kon helpen omdat hun emoties en conflicten ervoor zorgden dat ze ‘vast’ kwamen te zitten.
Voordat ik de methode ‘Succesvol Scheiden’ontwikkelde vond ik het ook moeilijk om met ouders te werken die in een conflictscheiding zaten. Ik kwam vaak niet verder dan erop aan te dringen dat ze ‘hun verantwoordelijkheid’ moesten nemen, ‘zich niet zo druk moesten maken over hun ex’ of ‘beter moesten zorgen voor hun kinderen’. De reactie van mijn klanten was echter altijd hetzelfde; ‘Ik wil het wel graag beter aanpakken, maar HOE doe ik dat?”. Dit motiveerde mij om er echt mee aan de slag te gaan en ze vaardigheden te leren die in de praktijk en op langere termijn werken.

De afgelopen vier maanden heb ik maar liefst 28 coaches/mediators en therapeuten mogen trainen in de methode Succesvol Scheiden.
Tijdens drie verschillende trainingen werden deze gemotiveerde professionals getraind in vaardigheden en interventies waarmee ze ouders helpen om uit een conflict of vechtscheiding te stappen. In de laatste training Kind uit de (v)echtscheiding voor kinderen, leerden de coaches drie coachmethodieken die kinderen helpen de scheiding te verwerken.

Ik merk steeds vaker dat andere scheidingsprofessionals dezelfde behoefte hebben aan praktische vaardigheden en coachtechnieken om ouders en kinderen tijdens een scheiding goed van dienst te kunnen zijn. De bottleneck daarbij blijft toch steeds weer de dynamiek van de scheidingsrelatie. Negatieve emoties, slechte communicatie en een conflictstijl die conflicten creëert in plaats van oplost, blijven de drie belangrijkste boosdoeners die een succesvolle scheiding belemmeren.

HET KAN OOK ANDERS!
Daarom kiezen steeds meer scheidingsprofessionals voor de methode SUCCESVOL SCHEIDEN.

Scheiden is veel moeilijker dan je denkt, maar je kunt leren om het goed aan te pakken!
Dat geldt ook scheidingsprofessionals: het is soms moeilijk om ouders die aan het scheiden zijn goed van dienst te zijn, maar je kunt vaardigheden leren die je dienstverlening optimaliseren.
De afgelopen jaren heb ik talloze ouders gevraagd waar ze het meeste last van hadden tijdens hun scheiding, het antwoord was altijd hetzelfde; ‘de slechte omgang met mijn ex’. Aan kinderen stelde ik dezelfde vraag, ook daar was het antwoord altijd hetzelfde;’de slechte omgang en voortdurende conflicten van mijn ouders’.
Ook professionals hebben hetzelfde antwoord op deze vraag: “de slechte omgang tussen de ouders zorgt voor conflicten tijdens mediation of coaching en de kinderen hebben er veel last van’.
Vanaf dat moment had ik nog maar 1 missie: een methode ontwikkelen en toepassen die deze problematiek aanpakt en zoveel mogelijk ouders en professionals van dienst zijn.
Inmiddels hebben talloze ouders en kinderen geprofiteerd van de drie interventies die ouders helpen om uit de conflicten te blijven. Maar ook steeds meer professionals kiezen voor deze aanpak omdat het ze helpt om hun dienstverlening te upgraden.

shutterstock_86292868_medProfessionals die de methodieken inzetten, merken dat het werkt! Dit zijn een paar reacties van getrainde professionals:
‘Ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik ouders iets kan bieden dat werkt! Ik kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan’. Gezins/kindercoach:Training ‘Kind uit de (v)echtscheiding’.


‘Gisteren had ik een mediationgesprek en ik herkende meteen de allergie van de communicatie tussen hen, spontaan heb ik de interventie met ze gedaan. Daarna verliep de mediation veel ontspannender en konden we er zelfs grapjes over maken’. Familiemediator The Limetree: Training ‘Minder strijd bij echtscheiding’.


‘De risico’s die kinderen lopen tijdens verschillende fasen zijn me nu goed duidelijk en ik herken ze ook bij mijn cliëntjes. Ik ben blij met deze nieuwe methodieken om ze te coachen en krijg er veel energie van’, Kindercoach: Training ‘Kind uit de (v)echtscheiding voor Kinderen’.

Vorige week presenteerde ik mijn methode aan een intervisiegroep van familiemediators/therapeuten. Ook daar werd de problematiek herkent en hun behoefte aan praktische en goedwerkende methodieken duidelijk. Later ontving ik een mail van één van de mediators die schreef: “ Ik zat vanochtend nog met een stel om de tafel die vastliepen in hun emoties en ik vroeg me af wat jij gedaan zou hebben. Had je er graag even bij gehad.

Ben jij werkzaam als scheidingsprofessional en herken je dit? Heb je behoefte aan nieuwe inzichten en vaardigheden die jou helpen om je dienstverlening gemakkelijker, sneller en beter te maken. Wil je expert worden op dit gebied en moeiteloos klanten krijgen die jouw hulp dringend nodig hebben?

Ben je ouder en herken je de problematiek van dit blog? Wat vind jij dat scheidingsprofessionals moeten leren om de beste dienstverleners te zijn?

Ik hoor graag waar je tegenaan loopt en wat jou zou kunnen helpen bij je scheiding of dienstverlening.

Vragen? Aarzel niet om ze te stellen, mail naar succesvolscheiden@gmail.com

Inhoudsopgave

Nieuwste artikelen

zelf

Ik kan het zelf wel

BLOG VAN WANDA VENDRIG, DIRECTEUR SSN Met de kerstdagen in zicht willen veel ouders nog snel wat tips over hoe ze het beste deze feestdagen

Lees verder >